Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Amerikai-Magyar

A blog híreket próbál összeszedni az USA-ból megcélozva az amerikai magyarságot, illetve olyan témákat tárgyalni, melyek érdekesek lehetnek a magyarországi honfitársak számára. Az esetleges publicisztikai cikkek és vélemények csupán az író saját nézeteit tükrözik és semmilyen politikai intézmény és párt idealizmusával nem azonosulnak.

Címkék

IndaVideó

Friss topikok

  • WDF: Szeretnék reagálni a fentiekre, ami alapjában igaz is lehetne, - de most bizony nagyon nem az. Kár... (2014.10.17. 11:12) Geszti Péter és bandája
  • Stüncike: Segítséget szeretnék kérni, bárkitől, aki ismeri! Keresem Capistran L.Polgárt, New Brunswick-ben é... (2009.09.02. 17:07) A magyarok hozták a formájukat
  • Sturm und durung: @bunkó paraszt: úgy látszik neked mindenütt ott van a moszad és mindenütt ott van izrael és a zs... (2009.07.12. 17:02) Viharfelhők a CIA felett
  • őröltbors: Attól mentsen meg a sors, hogy ez a nő legyen a következő elnök. Amekkora ökörségeket ez összebesz... (2009.07.12. 11:20) Sarah Palin lépett
  • RussoSS (törölt): Ez diszkrimináció... csak sajnos a fehérek diszkriminációja... (2009.07.09. 21:17) Például ezért a demokráciák királya az USA

Linkblog

Magyarország a ,,Pató Pál Úr” országa

2009.06.20. 00:46 Tamas Devecseri

Magyarországon az biztos,hogy semmi nem biztos.

A rendszerváltás óta eltelt húsz évben lényegében semmi nem változott Magyarországon. A bürokrácia és korrupció ugyanolyan méretekben keseríti az emberek életét mint a kommunizmus alatt. Az emberek jogai csak papíron, elméletben léteznek. A demokrácia csak egy útmutató táblaként létezik még ma is, egy feladatként, amelyhez soha nem tudott felnőni az ország. A vasfüggöny tulajdonképpen soha nem tünt el, ami nem csak a magyarokat minősíti, hanem sajnos a nyugati társadalmakat is. Magyarországot magára hagyták és engedték, hogy az ország önmagát tanítsa meg a demokráciára, holott Magyarországon nem létezett soha alapja a demokráciának. A magyaroknak nem volt meg a hátterük sem jogilag, sem gazdaságilag, sem kultúrálisan  ahhoz, hogy a  kommunista rendszertől kapott mentalitást és életformát áthidalják egy nyugati mintára. A magyarok számára csak filmekből volt ismert a demokrácia, ami nem feltétlenül kapcsolható össze a magyarországi viszonyok adta lehetőségekkel, egy hasonló kultúra kialakítására, a nyugati demokráciára mintájára. A magyarországi demokratizálódás  úgy sikerült  mint egy felelőtlen gyereknevelés. Ahol a szülők úgy gondolták, hogy mindent jól csinálnak,ha  egy sérült és kiközösített gyereket a tv elé ültetnek, azt a gyereket, akinek eddig soha nem engedték meg  a televíziózást. A gyereket megtömték jó sok édességel is és a szabadság szentségével magára hagyták, hogy szórakozzon csak nyugodtan. Mire a szülők újra  a  gyerekre néztek az már szemtelenül mindent jobban tudott a szülőknél még a külvilágról is, amit mellesleg soha nem is látott . De a szülők csak legyintettek és adtak még egy kis édességet a gyereknek és ismét magára hagyták. Nem csoda,hogy a gyerekből lett egy jól megtermett felnőtt egy kisiskolás gyermek értelmi szintjével. Mert valahogy ez jellemzi a magyarországi demokráciát. A magyar társadalom saját  fejlődésben károsult meg, amit hagytak az úgynevezett példaképek, a pártfogó nyugati demokráciát képviselők.

 

De hogyan is sikerülhetett volna ez a rendszerváltás? Magyarország nem jelenthetett mást a nyugatnak, mint amit ma, egy kibővített európai piacot, egy sáncot a nyugat és a kelet, vagyis az oroszok között. Az embereknek odadobták a demokrácia fogalmát mint egy rongyot,hogy töröljék meg vele a homlokukat a  hirtelen jött felszabadítás után, mikor sokan azt sem tudták, hogy mitől, kiktől lettek felszabadítva. Ma sem tudják, hiszen nem engednek tiszta vizet önteni a pohárba és az egykori titkos ügynökök játszák a demokrácia úttörőit, mintha értenének hozzá, pedig Pató Pál Úrak ők, bűnös tékozlók.

Magyarországon senki nem kért számon semmit, sem a felszabadítóktól, sem a kommunistáktól, sem a demokráciát a szemük előttük lebegtetőktöl. Eltelt húsz év és ugyanazok az emberek kiabálnak és mutogatnak egymásra, mint régen miközben tömik a zsebeiket azzal ami mozdítható. Mindenkit jól összekavartak, senki nem tudja,hogy mi a jó, mi a rossz,de a bűnbak mindíg a legszegényebb nép,és  a körből úgy tűnik nincs kiút. Húsz évig az embereknek adtak és hitegették őket és  közben a cinkosaikkal meggazdagodtak, most pedig mindent visszakérnek, amit a nép kapott. Az emberek elfásúltak és mint húsz éve, úgy most is mindenki menekülne Magyarországról. Nincs munka, nincs jog, nincs közbiztonság, nincs becsület, nincs remény. Ami van: több adó, impotens politikai vezetés, fajgyűlölet, félelem, uszítás és zavar.

 

 

Petőfi Sándor : Pató Pál Úr

 

Mint elátkozott királyfi
Túl az Óperencián,
Él magában falujában
Pató Pál úr mogorván.
Be más lenne itt az élet,
Ha egy ifjú feleség...
Közbevágott Pató Pál úr:
"Ej, ráérünk arra még!"

 

Roskadófélben van a ház,
Hámlik le a vakolat,
S a szél egy darab födéllel
Már tudj' isten hol szalad;
Javítsuk ki, mert maholnap
Pallásról néz be az ég...
Közbevágott Pató Pál úr:
"Ej, ráérünk arra még!"

 

Puszta a kert, ehelyett a
Szántóföld szépen virít,
Temi bôven a pipacsnak
Mindenféle nemeit.
Mit henyél az a sok béres?
Mit henyélnek az ekék?...
Közbevágott Pató Pál úr:
"Ej, ráérünk arra még!"

 

Hát a mente, hát a nadrág,
Ugy megritkult, olyan ó,
Hogy szunyoghálónak is már
Csak szükségbôl volna jó;
Híni kell csak a szabót, a
Posztó meg van véve rég...
Közbevágott Pató Pál úr:
"Ej, ráérünk arra még!"

 

Életét így tengi által;
Bár apái nékie
Mindent oly bôven hagyának,
Soha sincsen semmije.
De ez nem az ô hibája;
Ô magyarnak születék,
S hazájában ôsi jelszó:
"Ej, ráérünk arra még!"

 

Pest, 1847. (november)

 

 

 

 

 

63 komment

Címkék: publicisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://amerikai-magyar.blog.hu/api/trackback/id/tr191196356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dArKhAlF 2009.06.20. 10:19:17

és tényleg. én ezért megyek innen a picsába. februárban. várom már, h max csak 1 hónapra jöjjek ide rohogni. és elfelejtesem az állampolgárságom :D

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2009.06.20. 10:19:53

....22 éves buzigyerek.......tudom mi volt negyed évszázada......csúnya-rossz-szocializmus(kommunizmus)...

öreg, bazd meg a cemenede nénikéd....

balu_a_medve 2009.06.20. 10:31:54

Jézusatyaúristen, már megint egy megmondófaszfej...

"A rendszerváltás óta eltelt húsz évben lényegében semmi nem változott Magyarországon."

Dehogynem. Kialakult a kapitalista osztálytársadalom, és megszilárdult.

"A bürokrácia és korrupció ugyanolyan méretekben keseríti az emberek életét mint a kommunizmus alatt."

Érdekes, hogy nem veszi érszre ez a fasz, hogy pl. korrupció tekintetében az USA-t lehetetlen utolérni. Ha csak a hadiipart nézük pl., magyar mértékkel mérve elképzelhetetlen pénzeket húznak ki a szállítók, de az egészségügyi rendszer is elképesztő.

Na mindegy, egyvalami biztos: nem ilyen "megmondóemberekre" van szükségünk

newnt55 2009.06.20. 10:35:44

Magyarországon tudjátok mi lett a divat? A nyüssz nyüssz nyaff nyaff... jaj de rossz minden, jaj jaj...de azért van autó, tele a hűtő, egykis nyaralás is lesz sokaknak...Minden hosszú hétvégén arról szólnak a hírek, hogy tele vannak a szállodák. Elmész a teszkóba péntek délután, tömött kocsikkal vásárolnak az emberek. Nem éheznek az emberek. Stb stb. nyüszi, nyüszi...nyaff nyaff. Telhetetlenség, kapzsiság, irigység, széthúzás és nyüssz nyüssz. Ez Magyarország. És így is marad.

szelephézag 2009.06.20. 10:39:21

@balu_a_medve: azért az USA-t összevetni ezzel az országgal tényleg "medve"-dolog :)
Tudod, odaát ennek ellenére igen magas a GDP és az emberek szájából nem a parizert veszik ki a drágalátos korruptak, hanem max. a 4. terepjárót...

Az USA megengedheti magának, hogy korrupt legyen. MI nem...

borovi 2009.06.20. 10:44:26

Kedves Tamás! A blog nem rossz, vannak kedvenc postok, ez a bejegyzés viszont gyöngére sikeredett.

DownQ · http://letoltes.freebase.hu 2009.06.20. 10:44:52

Például Orbán Viktor 20 évvel ezelőtti szövegét ma is le lehet nyomni, akkor lepődtem meg, hogy tényleg nem változott semmi!

elp 2009.06.20. 10:45:46

dArKhAlF : ideje lelépned...

ez a Tamas meg tényleg Amerikából írja meg ,hogy mivan??

Amerikából írsz a magyar félelemről, uszításról, rasszizmusról???
Amerikából??
LOL
más univerzum bazzeg..


ráadásul klisé az egész, elbaszott demokrácia meg Pató Pál urak ...

ezeket mindenki tudja...

borovi 2009.06.20. 10:46:59

Downkór: Ja. Ma is bent vannak az oroszok. Egyem az okos buksidat.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.06.20. 10:54:24

@dArKhAlF: Így is van, akinek van vér a pucájában az húzzon is el onnan ahol nem érzi jól magát. Nincs abban semmi szégyellnivaló, elvégre nem dönthetted el hova szüless, de azt eldöntheted, hogy akarod leélni az életed. Akik azt akarják, hogy maradj, ők csak a munkaerődre és a nyugdíjjárulékodra apellálnak és nagy ívben leszarják hogy neked elégedett életed legyen. Lehet, hogy egyszerűen csak irigyek a bátrakra és félnek, hogy csak a cselekvő és döntésképtelen népség között marad, mint amilyenek ők is és nem lesz aki kihúzza őket a szarból.
Ezek a piócák bevetnek szinte mindent, hogy bűntudatot ébresszenek benned. Ne hagyd magad, már akkor elfelejted őket, ha átlépted a határt :)

MiKeyRuLeS 2009.06.20. 10:54:41

És vajon Amerika mennyit változott az elmúlt 20 év alatt? És milyen irányba? Mit köszönhetünk nekik?
Csak dióhéjban: Az elnök nőügyei az ovális irodában, az olajipari maffia jelöltje 8 évig elnököl, közben fél világot megtámadja, a világgazdaságot meg tönkre vágja.

A demokráciáról és a szabadságról pedig csak az jut eszembe, hogy valamelyik észak-amerikai ország kerítést akar építeni a déli határa mentén. Olyant, ami Európában volt. Vasfüggönyt.

Milyen jogaitok van az USA-ban? Melyik ország kér ujjlenyomatot a turistáktól? Melyik országban lehet valakit úgy bíróságra vinni, hogy nem kaphat védőügyvédet? Hol lehet korlátlanul lehallgatni az embereket? Kik kiváncsiak arra, hogy mit eszel a repülőn, hogy zsidó vagy-e vagy arab, vagy keresztény? Vajon ez Magyarország, Lengyelország vagy Csehország?

NEEEM!

És ezek akarnak minket oktatni?

Ha amerikai vagy, akkor nem is itt élsz. Ha nem itt élsz, honnan veszed a hülyeségeidet? Maximum az internetes újságokból, ahol szinte csak a "lényeges" és "reális" dolgokkal lehet találkozni.

cooper (törölt) 2009.06.20. 10:57:33

látod amerikai-magyar, hogy neked esnek ha megmondod az igazat :):)ez van, ha nevén nevezed a dolgokat, meghülyül ez a búvalbaszott nemzet
nézd meg a szarkavrást minden dologban
az mszpsek azt próbálják magyarázni, hogy nem komcsi csökevények, a jobbikosok meg azt, hogy nem nácik :)
de bizony az mszpsekszdszesek büdös komcsi férgek, a jobbikosok meg büdös náci disznók lehet válaszatani :D:D:D:d

MAPÁRT 2009.06.20. 10:58:52

Tényleg a Kádár rendszer óta semmi sem változott. Ma is egypárt rendszer van, tényleg ma sem szabad csoportosulni.tényleg minden indok nélkül visszadobhatják az útlevél kérelmed (tudom nem is kell ha uniós országba mész), tényleg minden napi- és hetilap ugyanazt irja, tényleg bizonyos szerzők, filmek, könyvek nem jelenhetnek meg, tényleg ha nyivánosan szidom a Pártot, vagy a már nem létező Szovjetúniót talán még az egyetemről, az öszes egyetmeről eltanácsolnak, tényleg mikor jelentkezem egy állásra azt firtatják, hogy kapcsolatban vagyok vagy sem a diszidens rokonommal, tényleg ha x párttag vezetőségének tagja vagyok, jobb ha titokban járok misére, Tényleg???

Hozzászóló 2009.06.20. 11:00:46

Mi most indulunk haza nyugatról, kb egy hónap múlva. Sok-sok éve éltünk itt, de higgyétek el, nem is olyan rossz otthon! ;) Jövünk Magyarország!

Az ilyen megmondóemberekből meg ezeret láttunk már, pff.

Locke 2009.06.20. 11:02:10

Magyarország pont olyan demokratikus lett az elmúlt húsz évben mint a világ nyugati fele. A legerősebb kutyák basznak itt is ott is. Egy valami nincs meg itt, ami ott megvan, sznob, kulturáltnak tűnő társadalmi elit, mert nekünk csak sznob van, ami nem tűnik kulturáltnak. És amikor körülnézek a világban, nem azt kell szégyellenem, hogy magyar vagyok, ez vagyok, vagy az vagyok, hanem a kort amelyben élünk, és amit olyanná tettünk amilyen, egy kaszinóvá, ahol a bank mindent visz. Mi vagyunk azok, akik odadobtuk a szabadságot, a DEMOKRÁCIÁT, olcsónak tűnő hitelelkért, lakóparki lakásokra felvett tízmilliókért, kétévente lecserélt autókért, plazmaTV-kért, zabálásért, piálásért. Immár kár sírni hogy jajj nincs demokrácia. Dehogynincs! Pont az van, olyan demokrácia, hogy megemlegetik még az unokáink is. Szóval csak szimplán kussolj, fizesd tovább a törlesztőrészleteket, és na azon agyalj, hogy milyen az ország társadalmi berendezkedése, az abba történő beleszólás jogát már rég eladtad...

a17d12is 2009.06.20. 11:11:49

Csodalatos dolog az internet. Mindenki mondhat mindent - es lehet, hogy van benne igazsag - es mindenki le is szolhatja, az igazsagtartalom ellenere.

Mindenki tudja, hogy hogy kellenne csinalni a dolgokat, mindenki tudja, hogy mi a baj. Csodalatos.

Ne feledjuk, hogy a demokracia 'nyugaton' is evszazadokig tartott, mire kifejlodott. Az sem mellekes, hogy egy tinedzsernek is hiaba mondjak, hogy jobb ha tanulsz, mert azzal csak jobb jovo var rad - inkabb nem tesz ugy, mar sak dacbol sem, neki a jelen a fontos. Csakugy, mint Mo-on. El birja valaki kepzelni, hogy itt van a 'nyugat' es segit bevezetni a demokraciat. El birjuk kepzelni, hogy 'CsurkaTorgyanHornKunczeAntall-MarikaneniPistabacsiJozsikaValika' elfogadta volna a segitseget?

Csak azt tudom mondani, hogy en azert mentem el Mo-rol, mert elegem volt abbol az eletbol, amiben ugyeskedni kell - nem ugyesnek lenni! hanem ugyeskedonek, simlisnek! - alladoan, mert ha en nem csalom el az adot, attol meg mas elcsalja, ha en nem kerek tamogatast (akarmire, es akar jogosult vagyok vagy akar nem) attol meg mas kerni fog. Es nem lattam, hogy az en cseppem a Magyar Tengerben valamit is jelentett volna. Azt lattam, hogy az en eletemben ez Mo-on nem fog megvalosulni - gyava voltam, vagy onzo, de inkabb azt valasztottam, hogy egy nyomas alatt levo szarnyakkal felszerelt narancsargara festett vegu csoben lelepjek az elso adando alkalommal.

nas 2009.06.20. 11:12:26

Az amerikai magyaroktól ments meg uram.

Sütemény1975 2009.06.20. 11:16:00

dejó, hogy már megint kintről mondja meg egy okos, hogy mi a helyzet itthon.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.06.20. 11:18:18

@nas: Mennyi büszke magyar van itt :) Mire is? :) Ezt hallottátok alsó tagozatban, hogy büszkének kell lenni? Mert én ott hallottam, bár senki nem indokolta, hogy miért. Hátha ti tudtok segíteni :)

max_headroom 2009.06.20. 11:20:53

@MiKeyRuLeS: "Mit köszönhetünk nekik?"

Például a számítógépet, amin ezt a kérdést is bepötyöghetted, meg azt az internet nevű hálózatot, amin keresztül az egész világ számára láthatóvá, hozzáférhetővé lett.
Ajánlott videó: www.youtube.com/watch?v=ExWfh6sGyso

"... valamelyik észak-amerikai ország kerítést akar építeni a déli határa mentén. Olyant, ami Európában volt. Vasfüggönyt."

A vasfüggöny célja a saját lakosság személyes szabadságának korlátozása volt. Az USA az illegális bevándorlást kívánja korlátozni a saját lakossága érdekében. Szezon és fazon.

"Milyen jogaitok van az USA-ban?"

A magyarországi jogoknál mindenesetre több. És ezek nemcsak elméletben, hanem a gyakorlatban is létező jogok.

"Hol lehet korlátlanul lehallgatni az embereket?"

Tartok tőle, hogy sokkal több helyen, mint gondolod. Legfeljebb sosem tudod meg, mert azokon a helyeken kevésbé szabad a sajtó, mint Amerikában.

Netuddki. 2009.06.20. 11:25:15

Most mit szidjátok a blogolót?
Amit leírt az tényleg így van. Semmi újat nem mondott.
Amerika pedig annak köszönheti a "fejlettségét", hogy vannak ilyen kis elmaradott országok ahol még a sz@rból is pénzt lehet csinálni. Persze nem akárkinek. Csak annak akinek már amúgy is elég pénze van.
Na mit gondoltok az EU miért nem igyekezett felzárkóztatni a volt tömbtársakat?
Kellett az olcsó munkaerő, a piac, de nem kellettek mint versenytársak. Ha már egészen elszegényedtünk, akkor meg bagóért felvásárolnak.
Ehhez sajnos a saját választott képviselőink vígan asszisztálnak.

a17d12is 2009.06.20. 11:27:56

@Sütemény1975:

En a magam reszserol - 'kintrol beszelo okos' - csak azt tudom mondani, hogy nem fogok ugy tenni soha, mintha nem turo rudit vittem volna tizoraira az iskolaba, nem Susu, a sarkanyt neztem volna a tv-ben, ne emlekeznek a menomanora a Szombat Esti filmkoktel elott(ben?). Ott jartam iskolaba, ott voltam szerelmes a Katiba (mint mindenki mas), ott voltam uttoro, ott olvastam magyarul a Galaxis Utikalauz Stopposoknak-ot, amit a nyiregyhazi allomas elotti hasznaltkonyvesnel vettem a bejarat elott. En is neztem a Disney musort Vasarnaponkent, en is gyujtottem a Coca-Colas kupakokat az ajandekokert es alltam sorba a Buza Teren, hogy bevaltsam oket.

Nem all szandekomban egy honapra 'hazamenni' minden evben es majd rohogni. Ott maradtak a szuleim, az a keves baratom, meg nehany ember, aki szamit. Nem tudtam mindent magammal hozni, es nem is allt szandekomban.

A partvonalrol pofazok, igen - de egyenlore meg azt mondhatom, hogy eleg kozeli az elmeny Mo-rol, hogy ugy erezzem tudom mit beszelek. A gond majd akkor lesz, ha en is olyan leszek, aki azt hiszi, hogy tud mindent - remelem a haverom, aki eddig mindig megcsinalta nekem a 'reality check'-et, ezentul is meg fogja es raebredek majd mielott nagyon arrogans leszek.

pistii 2009.06.20. 11:43:03

Amerika jobb ha kussol. Mit tett ő hazánk megsegítéséért? Nem hallom a válaszokat. Egyáltalán tett valamit az okoskodáson kívűl? Honnan indult a gazdasági válság? A harácsolás, korrupció melegágyából, az USA-ból. Az amerikai magyarok mit tettek? Nagyképű hőbörgésen kívűl nem sokat. Tehát, az USA és az USA-ban élő magyarok is fogják be a szájukat és kerüljék el Magyarországot.

Valaki1 (törölt) 2009.06.20. 11:44:15

Igaza van néhány szólónak.IGENIS VÁLTOZOTT!!!!

1 POZITÍVUM: a szabad menekülés lehetősége...
(szabad utazás, megnyílt határok, "ha nem tetszik el LEHET MENNI"..)

MINDEN MÁS ROSSZ IRÁNYBA VÁLTOZOTT!!!!!
A lényeges változás leginkább a szociális dolgokban érezhető:nyomor, elszegényedés, munkanélküliség, új kőgazdag elit.
elszedik a hazánkat, nyakunkra ültek a külföldiek..stb.szolgálók lettünk.

Érdemes volt?
A kádár rendszer nagyságrendekkel jobb volt minden tekintetben, ráadásul most sincs semmivel nagyobb szólásszabadság, ugyanúgy börtönbe zárják, megverik, meghurcolják a rendszer ellenségeit mondvacsinált vádakkal.

a17d12is 2009.06.20. 11:44:47

Kerdem en, mit tettek ertunk a Romaiak?

KopaszMercis 2009.06.20. 11:45:30

Faszok,

Attol mert amerika szar magyarorszag is lehet az

barom paraszt allatok, pont az ilyen agyatlan magukat kurvara okosnak kepzelo dilettans ciganyok miatt baszodik gallyra az orszag.. ez az elso reakciod "bezzeg a masik"

vedd mar eszre, hogy nem az USA-val versenyzel, nem az a cel hogy ne legyel rosszabb, hanem hogy bodlogsagot teremtsd magad korul

Amator piti szar nep vagyunk, egy uriembert nem talalni itt.. el kell menni. Ahogy kifizettetek a diplomamat megyek is innen, a jobbik holokauszt tagadasa legyen veletek!

pistii 2009.06.20. 11:48:50

Mindenhol tárt karokkal várják az ilyen művelt, intelligens, hozzáértő, gazdag szókinccsel rendelkező, okos embereket! Ezért van ilyen hírünk a világban! Az úriember mintapéldánya.

scsaba1 2009.06.20. 11:58:45

@KopaszMercis:

barom paraszt allatok, pont az ilyen agyatlan magukat kurvara okosnak kepzelo dilettans ciganyok miatt baszodik gallyra az orszag..

vs.

egy uriembert nem talalni itt..

:hanyattfekveröhögősszmájli:

ördög_ (törölt) 2009.06.20. 12:00:54

@MiKeyRuLeS: és még abból is elég felületesek az ismeretei :D

Nagyon felszínes, sarkító és összecsapott poszt. Az látszik belőle, hogy más országokról nem tájékozódik, csak erre a két országra fókuszál.

Nem mondom, hogy itthon minden frankó, nem ítélem el azokat sem, akik kimennek, lehet, hogy én is megteszem, ha majd úgy hozza az élet (én mondjuk az USA-ba nem mennék, európai országban gondolkodom), de azért hagyjuk már ezt a "csak piac vagyunk az EU-nak", stb...

ez így van, de ha kimegyünk akárhová, ott sem leszünk több olcsó munkaerőnél, szaros lenézett bevándorlóknál.

Ami pedig az USA demokráciáját illeti...LOL

raja ram 2009.06.20. 12:05:03

Hogy lehet Magyarországot az USA-val összehasonlítani. Az USA egy elbutult, tehetségtelen, primitív, eladósodott, jövőtlen, szétesőben lévő, múlt nélküli ország.
Mi - a rengeteg probléma ellenére - 1000 év múlva is itt leszünk.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.20. 12:07:18

"A demokráciáról és a szabadságról pedig csak az jut eszembe, hogy valamelyik észak-amerikai ország kerítést akar építeni a déli határa mentén. Olyant, ami Európában volt. Vasfüggönyt."

Csak barátom az azért van, hogy az illegális bevándorlókat kint tartsa és nem azrét, hogy állampolágrait kvázi börötnbe zárja, te nagyonhülye.

Az ókor óta az államok vezetői szerették szabályozni, hogy ki léphet be és ki nem a területükre. Csak az eszközük változtak meg.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.20. 12:09:02

@raja ram: Az ilyen mélymagyarokon szoktam röhögni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.20. 12:10:49

@Valaki1: Csak éppen hitelből finanszírozták azt a fajta jólétet. Megjegyzem azon rendszer örökösei és akkori kisebb nagyobb vezetői most is pontosan ezt csinálták, csak még el is loptak jó sokat. És van annyi idióta aki rájuk zavasz. Még mos is 10-15%. Alsó hangon ennyi ember teljesen hülye ebben az országban.

ördög_ (törölt) 2009.06.20. 12:14:37

@molnibalage: azért ez egy elég naiv komment volt, hogy mást ne mondjak...

face to face 2009.06.20. 12:15:36

Magyarországon történelmi és emberi okai vannak a jelenlegi helyzetnek:
Történelmi okok:két világháború és az azt követő időszak.
Emberi okok:általában megfigyelhető az emberek kapzsisága, pénzimádata egymás előtti magamutogatás kényszere."Megmutatom hogy több vagyok mint te" korcs ösztöne.Ez az irányadó.Sajnos...

CounterS 2009.06.20. 12:24:22

Az elmúlt 20 évben rengeteg dolog változott - viszont a mentalitás nem. Sokkal jobban élünk, több lehetőség van - összehasonlíthatatlanul - kinyíltak a határok, szólás- és sajtószabadság van, stb.
Ami viszont nem változott, hogy a saját sorsunkért nem vállaljuk a felelősséget. NEM a nyugati országoknak kell demokráciát tanítani, hanem nekünk kell tanulni. Mi választjuk a vezetőinket, mi döntjük el, milyen értékek számítanak, milyen normákat követünk (adócsalás?), mit gondolunk és mit cselekszünk.

Mi tehetünk arról, hogy így áll a gazdaságunk, hogy a társadalmunk széthúzó és nem összetartó, hogy nincsenek világos céljaink, amiért érdemes küzdeni.

Ne áltassuk magunkat, a saját problémáinkat nekünk kell megoldani, és senki másnak. Ha problémával találkozik az ember, akkor kétféleképpen reagálhat: konfrontálódik vagy menekül. Konfrontálódik: bármilyen kényelmetlen, de szembenéz a problémával, felméri a helyzetet, meghatározza az elérendő célt, tervet készít és keményen dolgozik. A menekülő ezzel szemben elfordul: "ej, ráérünk arra még". Ez utóbbi magatartás sokkal több stresszt okoz, rombolja az önbizalmat és az önbecsülést, és tovább ront az egyébként is rossz helyzeten.

Mi társadalmilag és egyénileg is jellemzően a második megoldást választjuk. Amikor már annyira rossz lesz a helyzet, hogy egyre többen kénytelenek szembenézni a problémákkal menekülés helyett,, akkor fognak megszületni a jó megoldások.

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2009.06.20. 12:25:19

Azért a hozzászólások zöme a legjobb lenyomat ismét csak. Ennyi túlképzett faszagyereket egy kupacon!...
Az írás meg sajnos igaz...

Valaki1 (törölt) 2009.06.20. 12:26:37

molni.
mindenki tudja (szerintem ahogy látom te is) hogy több hitelt vettek fel az elmúlt 20 évben mint az azt megelőző 40-ben.

De, leszarom.
A lényeg az elosztás, ugyanis, nagyon jól látod kádár abból finanszírozta a NÉP jólétét..
most meg simán ellopják, és a nép meg nyomorog.
akkor ezen szempont alapján (IS) melyik a jobb rendszer?

Valaki1 (törölt) 2009.06.20. 12:27:18

CounterS.
Szólás és sajtószabadság???
HOL ÉLSZ?????

mani07 2009.06.20. 12:29:43

@molnibalage: Amerika a bevándorlóitól lett az, ami ma: írek, olaszok, németek százezrei vándoroltak be majdnem szaz év alatt,volt aki legá;lisan, de rengetegen illegálisan, kellett az olcsó munkaero, ézért aztán mindenki maradhatott, ki vasútépítésen dolgozott(az elso hullám kínai), ki gyárban, ki pedig a foldeken...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.06.20. 12:29:44

Magyarországon tombol a szocializmus jelenleg is, de főleg nem a politkusok, hanem a nép körében.

De aki a népet meri kritizálni, annak esélye sincs semmire. Ezért se a politikusok a hibásak.

klauss 2009.06.20. 12:30:17

vaze esküszöm fizikailag rosszul vagyok már ilyen véleményektől (a kommentek többségétől). ez kurvára nem politikáról meg mélymagyar faszságról szól, de nem veszitek észre már hogy milyen undorítóan szar és sznob magatartás (ami már divat is lett) ez a magyarország-undor?? Élnétek baze egy évet a balkánon vagy a kaukázusba, hogy mást ne mondjak, és utaná örülnétek, hogy mégis ide születtetek.
Tamás, amúgy egyetértek a bejegyzéseddel, valóban nincs demokrácia, de azt nem adják csak úgy, nekünk kell felépíteni.

a17d12is 2009.06.20. 12:36:22

A szolas szabadsagrol - es bloggok kommenteleserol - mindig az a resz jut eszembe a Brian eletebol, amikor a judeai piacon minden kovon all egy onjelolt profeta es nyomja a sajat 'profeciajat'.

Azt azert vegyuk eszre, hogy elegge demagog dolog mindenkinek, az egesz nepnek joletet kovetelni, meg egyenloseget. Az emberek 80%-a nem kovet, megvezettetik a 15% altal, es van meg 5% akik tenyleg egyenisegek (v.o. Brian "Ti mindannyian egyenisegek vagytok" Tomeg "Mi mindannyian egyenisegek vagyunk" Valaki a tomegben "En nem")

Szerintem atjaras van neha a csoportok kozott, szeretnem magamat az 5%ba sorolni, de neha a 80-ba tartozom, es hat van olyan, amikor a 15-be, de azt igyekszem elkerulni, ha lehet.

Miert kellene, hogy mindenkinek jo legyen?

Link Elek 2009.06.20. 12:39:06

nekem tetszik a poszt, de az igaz, hogy a megmondoembereknek egy fikazason kivul mast is kene csinalni.
pl kerulhetett volna bele pozitiv pelda. van egyaltalan olyan volt komcsi allam, ahol _valojaban_ jol mennek a dolgok?
csehek? szlovakok? szlovenek? kelet-nemetek?
ott jobb?

ördög_ (törölt) 2009.06.20. 12:45:28

@klauss: ja, ráadásul jönnek azzal, hogy aki itthon maradt, az mind gyáva, beszari alak (esetleg lehet, hogy olyan végzettsége van, amit kint nem lehet hasznosítani, ide köti a család, neadjisten egy beteg hozzátartozó, vagy csak nem akar innen elmenni és kész...)

Undorító.

Nymus 2009.06.20. 12:58:43

Valaki irja meg, miert nincs nalunk demokracia? Ezen mindig elmosolyodom, mikor olvasom. Vannak problemak a jogrendszerunkben. Ez ok. De hol serul a demokracia?

we 2009.06.20. 12:58:58

Nem olyan rossz ez az ország, mint ahogyan sokan hiszik. Mondjuk ahhoz, hogy erre rájöjjek kellett másfél év USA. És nem azért jöttem rá, mert az államok rossz hely lenne, hanem azért, mert problémák mindenütt vannak. Aki tud menjen el szerintem is, nézze meg, hogy tetszik-e neki bármelyik másik ország. Ha igen, akkor maradjon és élje le az életét ott. Ebbe bigott emberek szoktak csak belekötni. Kinek mi köze ehhez és miért fáj neki, hogy valakinek jobb másutt? Ha viszont úgy jár mint én, hogy annyira nem jön be neki, akkor jöjjön haza, hozza ide a tudását amit megszerzett akármilyen kicsi is legyen, aztán valami majdcsak lesz.

Nymus 2009.06.20. 12:59:53

Amugy meg rohadj meg kint, a nagy budos amerikaban. Kintrol irogatsz? Atmegyek a szomszedhoz, majd leszolom a csaladom? Haza se gyere!

excitotoxicitás 2009.06.20. 13:06:07

endike: Magyarországon nem a szocializmus, hanem a feudalizmus tombol, immár I. István óta. És nem csak az emberek fejében, hanem a lelkükben. Mélyen beleivódva. Nem csak a könyökük nőtt nagyra, hanem a nyelvük is. A megfelelő ülepet v. talpat keresi, ahol minél bársonyosabb nyelvcsapásokkal haladhat célja felé.

we 2009.06.20. 13:09:46

@Nymus: savanyú a szőlő, gondolom.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.06.20. 13:11:12

@klauss: Egyetértek. Felelősségátpasszolás, kis fordított kultúrrasszizmus, rinyáló önsajnálat. Egy poszt a sok hasonlóból. Van ilyen Amerikában is, csak az Kanadába és Hollandiába kívánkozik.

Nemadomfel 2009.06.20. 13:13:11

@CounterS: Maximálisan egyetértek !

átlátó 2009.06.20. 13:25:27

@KopaszMercis: Na végre egy igazi úriember, megmutattad, de tényleg. :) Kicsit pállottszájú, kicsit büdös szájú, de a miénk...
Amúgy meg részigazság ez a "patópálazás", de komoly alappal. :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.20. 13:43:05

Egy amerikai és egy magyar találkozik:
-We have Barack Obama, Steve Wonder,Johnny Cash, Bob Hope.- mondja a jenki.
-Well, we have Gordon Bajnai, no wonder, no cash, no hope.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.20. 13:45:31

@mani07: Ez mind szép és jó, de az idők változnak. Akkor induljak kalandozni, fosztogatni és nőket erőszakolni, mert a magyarok ezt tették 1100-1200 éve? Tök lényegtelen, hogy 100 vagy 1000 éve volt valami. Az a múlt. Most meg most van. Pont.

4ttys 2009.06.20. 14:01:26

@Nymus: akkor magyarázz, ha ismered a magyar ékezeteket. Te talán nem kintről írogatsz? Vagy csak nem vagy elég magyar, hogy használd?
Én jó ideig éltem kinn és komolyan dolgozom rajta, hogy ott "rohadhassak meg".

goj56 2009.06.20. 14:09:38

@dArKhAlF:
lehet hogy épp ez a cél,elüldözni a polgárokat
innen,de nem mehet el mindenki.itt kellene
saját sorsunkat alakitani.
de jellemzö az országunk erkölcsi állapotára,
hogyan lehet egy olyan ember a miniszterelnök
akinek üzleti karrierjéhez talán vér is tapad.
(HAJDUBÉT)
majd jön a fidesz,a sok talpnyalo pártkönyvet
cserél,és tovább szedi a kis korrupti sápot.

max_headroom 2009.06.20. 22:37:49

@pistii: "Amerika jobb ha kussol. Mit tett ő hazánk megsegítéséért?"

Eleve egy hamis elvárásból indulsz ki. Miért kéne egy másik országnak bármit is tenni a mi megsegítésünkért?

"Az amerikai magyarok mit tettek? Nagyképű hőbörgésen kívűl nem sokat."

Ha időd engedi, egyszer nézz utána, hogy például Soros György mennyi pénzt osztogatott szét Magyarországon. Mit kapott érte viszonzásul? Támadást, gyűlöletet. Aztán Tom Lantos is elég sokat tett a magyarokért. Barabási professzor, világszerte elismert szaktekintély, aki Amerikában kormánytanácsadó is volt, fillérekért ad elő Magyarországon. A sort még hosszan folytathatnám, de felesleges.
süti beállítások módosítása